Már gyerekkoromban is lenyűgözött a színek és formák világa. Órákig képes voltam egyetlen grafikai elem finomhangolásán dolgozni – egy árnyalat, egy vonalvastagság, egy árnyék. Tizenévesen biztos voltam benne, hogy grafikus leszek. Minden plakát, logó és tipográfia mögött izgalmas világot láttam.
A tervezés szeretete ma is bennem él, de az életem mégis más irányt vett. Vállalkozó lettem, nem művész. A kreativitás megmaradt, csak most nem vizuális világokat alkotok, hanem folyamatokat, rendszereket és működő céget. Ahogy egykor egy logón dolgoztam, most úgy dolgozom a céges működés részletein. És ahogy egy grafika mögött is ott kell legyen a rendszer, úgy egy cég mögött is.
Régen azt hittem, grafikus leszek. Ma már tudom, hogy a vállalkozásom menedzselése legalább annyi kreativitást kíván – és rájöttem, hogy a flottakezelés is pont ilyen stratégiai döntés, nem adminisztratív nyűg.
Amikor a flottakezelő nem adminisztrációt, hanem szabadságot ad
Egy ideje már elegem volt abból, hogy a céges autók folyamatosan viszik a pénzt – és az időmet is. Nyolc járművet használunk aktívan: ügyféllátogatásra, kiszállításra, partneri tárgyalásra. Napi szinten mozognak. És napi szinten merültek fel kérdések is: mikor kell szervizbe vinni, érdemes-e cserélni, milyen konstrukció a legjobb – lízing, tartós bérlet, vagy más?
A legnagyobb probléma nem az volt, hogy sok a munka, hanem hogy átláthatatlan. Egyszerűen nem tudtam, mennyi az annyi. A céges autó költségek szétcsúsztak, a gépjármű értékvesztés kiszámíthatatlan volt, a szervizelés pedig hektikus. Ráadásul minden alkalommal egyedül kellett döntenem.
Egy Google-keresés után találtam rá a flottakezelő szolgáltatásra. Először csak érdeklődtem. Aztán rájöttem: amit eddig én küzdelemből csináltam, azt ők rendszerben végzik.
Átbeszéltük az autóink számát, állapotát, használati szokásait. Kaptam egy teljes képet: autópark-kezelés, finanszírozási lehetőségek, szolgáltatáscsomag cégautókhoz, sőt még a rejtett költségek feltárásában is segítettek. Olyan dolgokat vettek észre, amik felett én elsiklottam.
Azóta a cégautó vásárlás is átgondoltabb, a cégautó költségtervezés kiszámíthatóbb, és a legnagyobb nyereség az idő: nem nekem kell foglalkozni a céges autó szervizelésével, a biztosításokkal vagy az autóhasználat időtartama körüli dilemmákkal.
Tetszik, hogy nem tukmálnak, hanem kérdeznek, figyelnek, javasolnak. Sőt: előre szólnak, ha egy diesel autó túl költséges lett, vagy ha időszerű az autó csere. Ez nem csak flottakezelés – ez nyugalom. Nekem ez a megtérülés definíciója.
A kreativitás ma is kell – csak másképp
Végül is mégiscsak grafikus lettem – csak nem plakátot, hanem működő vállalkozást tervezek. A különbség csupán annyi, hogy most már nem színekkel dolgozom, hanem döntésekkel. És ha van egy jó flottakezelő, ezek a döntések nem stresszt, hanem szabadságot hoznak. A flottakezeles.hu márpedig egy ilyen szolgáltató. Ők leveszik ezt a terhet egy vállalkozás válláról, így mindenkinek arra lesz ideje, amihez igazán ért.
Amióta a flottakezelést profi kezekbe adtam, végre valóban azzal tudok foglalkozni, ami igazán előreviszi a céget. Nem kell többé órákat eltöltenem szervizidőpontok egyeztetésével, biztosítási papírok böngészésével vagy a költségek bogarászásával. Helyette új ügyfélkapcsolatok építésére, marketingtervezésre és csapatfejlesztésre koncentrálhatok. A felszabadult időmben sokkal stratégiaibb döntéseket tudok hozni, és végre nem érzem azt, hogy a mindennapi tűzoltás elveszi az energiámat a növekedéstől. A flottakezelés nemcsak kényelmet adott, hanem új lendületet is a vállalkozásomnak.